Thursday, February 13, 2014

Catrice Hugo Moss + NYC Green Day

Hi everyone, / Hoi iedereen,

Unfortunately this is my last post with long nails. Today while cleaning I broke one of the nails on my swatch hand, and since I hate uneven nails all the nails had to go short. I'm pretty bummed that they broke 'cause I was so proud of my long nails. But on the plus side, I can finally make a nice (funky) French on my nails without having to use a solid base. My nail beds are quite small, so I have a lot of "free nail" (the white part), too much for a nice looking French in my opinion.

Helaas is dit de laatste post met lange nagels. Tijdens het schoonmaken vandaag brak er een stuk af van één van de nagels van mijn swatch hand. Omdat ik me altijd erger aan ongelijke nagels moest de rest ook kort. Ik baal er wel van dat er één brak want ik was juist zo trots op mijn lange nagels. Maar aan de positieve kant kan ik nu wel een mooie (funky) French manicure doen zonder dat ik een solide basiskleur hoef te gebruiken. Mijn nagelbed is helaas heel klein, dus ik heb best veel "vrije nagel" (het witte stuk), te veel voor een mooi uitziende French vind ik zelf.



Anyways, on to the photos of today's manicure before the nasty break. I am wearing two coats of Catrice Hugo Moss, a deep green jelly polish, and no top coat. On my ring finger I used one coat of NYC Green Day, a mix of big and small glitters in different shapes in a green base. It might be possible to get it opaque on its own but I haven't tried it yet.

Anyways, op naar de foto's van de manicure van vandaag voor de vervelende breuk. Ik heb twee laagjes Catrice Hugo Moss, een diep groene jelly lak, zonder top coat. Op mijn ringvinger heb ik één laagje NYC Green Day aangebracht, een mix van grote en kleine glitters met verschillende vormen in een groene basis. Het is misschien mogelijk om deze lak op zichzelf helemaal dekkend te krijgen maar dat heb ik nog niet geprobeert.

~Marlies


No comments:

Post a Comment