Friday, June 13, 2014

Monochrome Saran Wrap

Hi everyone, / Hoi iedereen,

Today I have some nail art for you. A while ago I saw a beautiful saran wrap manicure by Pocket Full of Polish, and I finally got around to do one myself. You can do a saran wrap manicure with any color you desire, and it's definitely not limited to only two colors like I did!

Vandaag heb ik wat nail art voor jullie. Een tijdje geleden zag ik een hele mooie saran wrap van Pocket Full of Polish, en nu ben ik er eindelijk aan toe gekomen er zelf één te maken. Je kunt een saran wrap mani met alle kleuren maken die je wil, en het is ook zeker niet gelimiteerd tot maar twee kleuren zoals ik gedaan heb!



Here it is, my monochrome saran wrap ^_^ I started with two coats of Essence Hattrick! and let it dry really well. I let them dry overnight, but you can probably make do with a couple of hours. The reason why your base needs to be really dry is because you are going to use a little ball of saran wrap (clingfilm) to make the effect you see above. So after my white polish had dried I painted one coat of China Glaze Liquid Leather over it. While the black polish was still wet I used the small ball of saran wrap to dab the black polish away, revealing the white underneath. I kept at it until I was satisfied with the results. It's important to do one nail at a time, or else your polish will be too dry to do anything with it. I finished with a generous coat of top coat and some neon studs from Ebay to add a little pop of color.

Hier is 'ie dan, mijn zwart/wit saran wrap ^_^ Ik ben begonnen met twee laagjes Essence Hattrick! en liet dit heel goed drogen. Ik heb ze een hele nacht laten drogen, maar waarschijnlijk is een paar uur ook voldoende. De reden waarom je de nagellak goed moet laten drogen is omdat je er met een klein balletje vershoudfolie overheen gaat om het effect hierboven te krijgen. Toen mijn witte lak droog was deed ik er één laagje China Glaze Liquid Leather overheen. Terwijl deze nog nat was gebruikte ik mijn bolletje vershoudfolie om de zwarte nagellak weg te deppen, waardoor het wit weer zichtbaar werd. Dit bleef ik doen totdat ik tevreden was met het resultaat. Het is belangrijk om één nagel per keer te doen omdat anders je nagellak te droog is om er nog wat mee te kunnen doen. Toen ze alle 10 klaar waren deed ik er een goede laag top coat overheen en plakte ik er nog wat neon studs van Ebay op voor wat kleur.


Also a little update on my "monster" plants; my snap dragons are starting to grow :D no sign of the other two plants, but they still have a week and a bit to start growing, according to the manual. I'll keep you posted~

Ook nog een kleine update over de "monster" plantjes; mijn leeuwenbekjes zijn goed aan het groeien :D nog geen teken van leven van de andere twee plantjes, maar ze hebben nog een iets meer dan een week om te beginnen met groeien volgens de gebruiksaanwijzing. Ik hou jullie op de hoogte~

~Marlies

No comments:

Post a Comment